top of page
  • Vliegtarieven op internet zijn vaak lager dan die voor een groep?
    Dat kan kloppen. Op internet ziet u een aanbiedingstarief. Een vliegtuig bestaat uit meerdere boekingsklassen. Elke boekingsklasse heeft een tarief waarbij een voorwaarde hoort. Hoe lager het tarief, des te strenger zijn de voorwaarden (bij een laag tarief geldt vaak: boeken, naam invoeren, betalen, geen restitutie bij annulering). Bij groepsboekingen maakt u gebruik van meerdere klassen in het vliegtuig. Hieruit volgt het door ons geoffreerde tarief. Uiteraard geldt in de regel dat u bij groepsboekingen meer vrijheid heeft, bijvoorbeeld om het aantal tickets te wijzigen en de namen later pas in te voeren. Hoe dit precies geregeld is, is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Tip: gaat u met relatief klein groepje en heeft u alle paspoortgegevens van de deelnemers? Dan zou u de deelnemers individueel via internet kunnen inboeken. Bij veel maatschappijen gaat dit met maximaal 9 personen per keer. Wees creatief: kijk naar de prijs van 9 deelnemers en kijk naar de prijs van 1 persoon. Zo kunt u inschatten hoeveel stoelen er nog voor het lagere tarief worden verkocht. Het is en blijft een risico, want het zou ook maar zo kunnen zijn dat de ze van de stoelen af willen en daarom na 9 stoelen vol zitten… Tip: We weten niet of het een broodje aap is… maar haal bij een volgende boeking de cookies weg… er wordt gezegd dat dit scheelt.
  • Waarom werken jullie met arrangementstarieven en niet met bijvoorbeeld uurtarieven?
    Wij werken met arrangementstarieven omdat u zo weet waar u aan toe bent. In het arrangementtarief verwerken wij onze organisatiekosten. U weet waar u aan toe bent en loopt geen ’uurtje factuurtje risico’. Het is aan ons om zo efficiënt mogelijk te werken. Bij de ene groep lukt dat heel goed en bij een andere groep kan dat weer heel anders zijn. Het aantal uren dat wij besteden aan een reis is van zoveel factoren afhankelijk. Een heel simpel voorbeeld: als onze contactpersoon bij het hotel in gesprek is of een vrije dag heeft, dan kan het boeken van een kamer ineens veel meer tijd kosten. Door te werken met arrangementstarieven, rekenen wij u deze wachttijd niet door… Dat is óns risico. Bij ons vindt u een eerlijk tarief, gebaseerd op keuzes die in uw belang worden gemaakt. Als wij een menu kiezen, dan kiezen we dus niet de goedkoopste BBQ, want uit ervaring weten we dat dit voor teleurstellingen kan zorgen.
  • Waarom is het prijsverschil soms opeens groot terwijl er maar 1 persoon extra meegaat?
    Voor alle transfers tijdens de reis worden er bussen ingezet. Deze bussen hebben een bepaald aantal zitplaatsen, dat varieert van 30 tot soms wel 70 personen per bus. Het kan daarom een groot verschil uitmaken of u met een groep van bijvoorbeeld 30 of 31 personen reist, omdat er dan vanaf 31 personen een grotere bus of misschien wel 2 bussen moeten worden ingezet. Terwijl voor een groep van 30 personen 1 bus voldoende is.
  • Wat voor soort wijn is inclusief in het programma?
    Indien de wijn inclusief is tijdens de maaltijden in het programma, dan spreken wij altijd over 'huiswijn', rood en wit. Uiteraard is het altijd mogelijk om voorafgaand aan de reis andere wijnen te kiezen, waarvoor u dan een meerprijs betaalt.
  • Wat is een oriëntatiereis/voorreis?
    Tijdens een oriëntatiereis flitsen we in korte tijd door het programma heen. We bezoeken hotels, restaurants en hebben afspraken met bijvoorbeeld gidsen. Kortom: op locatie worden de puntjes op de i gezet en de details van het programma aangescherpt. Soms is een oriëntatiereis in het tarief inbegrepen en soms niet. Dit is onder andere afhankelijk van de groepsgrootte en het reisprogramma. Of dit voor uw reis geldt, ziet u duidelijk in de tariefspecificatie staan bij de offerte. Is het niet inbegrepen maar wilt u wel graag op oriëntatiereis dat kan dat natuurlijk ook. Wij vinden reizen namelijk net zo leuk als u en maken graag een begroting voor de oriëntatiereis. De kosten van de oriëntatiereis zijn voor een deel onze investeringskosten en worden voor een deel aangeboden door onze lokale partner, het hotel en de restaurants. Afhankelijk van de beschikbaarheid van de diverse partners en de eventuele vlucht wordt in onderling overleg de datum bepaald. Gaat de uiteindelijke reis niet door, dan zullen alle oriëntatiereiskosten worden doorbelast. Voor de medewerker van Anywhere zal € 500,00 per dag in rekening worden gebracht.
  • Waarom een reisverzekering afsluiten?
    Omdat u als werkgever uw werknemers op reis stuurt, bent u verantwoordelijk voor het afsluiten van een reisverzekering. Inderdaad is dit soms dubbel. Voorheen was de baas aansprakelijk voor het begaan van een onrechtmatige daad. Echter tegenwoordig worden in rechtspraken over aansprakelijkheid wetsartikel 7:6:11 BW gebruikt. Hierin staat dat de werkgever geen onrechtmatige daad hoeft te hebben verricht om toch verantwoordelijk te zijn voor de te claimen schade. In dit licht willen wij u erop attent maken dat als u ervoor kiest om geen reisverzekering voor de gehele groep af te sluiten, u er wel zeker van dient te zijn dat alle deelnemers de premie voor hun (doorlopende) reisverzekering hebben voldaan. Wij willen hierbij benadrukken dat wij geen juridisch bureau zijn. Wij kunnen u alleen adviseren op basis van wat onze verzekeraar AON ons hierover heeft geadviseerd.
  • Privé (doorlopende) reisverzekering versus groepsreisverzekering
    Omdat u als werkgever uw werknemers op reis stuurt, bent u verantwoordelijk voor het afsluiten van een reisverzekering. Inderdaad is dit soms dubbel. Voorheen was de baas aansprakelijk voor het begaan van een onrechtmatige daad. Echter tegenwoordig worden in rechtspraken over aansprakelijkheid wetsartikel 7:6:11 BW gebruikt. Hierin staat dat de werkgever geen onrechtmatige daad hoeft te hebben verricht om toch verantwoordelijk te zijn voor de te claimen schade. In dit licht willen wij u erop attent maken dat als u ervoor kiest om geen reisverzekering voor de gehele groep af te sluiten, u er wel zeker van dient te zijn dat alle deelnemers de premie voor hun (doorlopende) reisverzekering hebben voldaan. Wij willen hierbij benadrukken dat wij geen juridisch bureau zijn. Wij kunnen u alleen adviseren op basis van wat onze verzekeraar AON ons hierover heeft geadviseerd.
  • Wat is een incentivereis?
    Een incentivereis is een beloningsreis voor werknemers die een bepaalde 'target' hebben gehaald, een beloning voor de getoonde inzet. Uiteraard kunt u voor een geldbonus kiezen… de ervaring leert echter dat men die toch vrij snel vergeet. Een reis blijft jaren in de herinnering voortleven. Tijdens menig verjaardagsfeestje zal uw bedrijf in een positief daglicht staan. Samen reizen, gezamenlijk iets beleven… dat leidt tot hechtere teams, loyale klanten, loyale medewerkers en een werksfeer waarbinnen men actief kennis en ervaringen met elkaar deelt. En dit alles leidt tot hogere omzetten. Een incentive kan natuurlijk ook andere aanleidingen hebben, bijvoorbeeld de viering van een bedrijfsjubileum of het samenbrengen van relaties uit verschillende steden/landen. Voor de organisatie van uw Souvenir for Life maakt dit weinig verschil, maar uiteraard kunnen wij uw persoonlijke doelstelling integreren in uw reis. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
  • Wat is het verschil tussen een incentive- en een personeelsreis
    Helemaal niets in onze optiek. Vaak hangt er een target aan een incentivereis. Maar voor ons is het qua organiseren en qua dienstverlening precies hetzelfde.
  • Waarom een incentivereis?
    Een incentivereis is een beloning voor de getoonde inzet. Uiteraard kunt u voor een geldbonus kiezen… de ervaring leert echter dat men die toch vrij snel vergeet. Een reis blijft jaren in de herinnering voortleven. Uw bedrijf zal tijdens menig verjaardagsfeestje in een positief daglicht komen te staan. Samen reizen, gezamenlijk iets beleven… dat leidt tot hechtere teams, loyale klanten, loyale medewerkers en een werksfeer waarbinnen men actief kennis en ervaringen met elkaar deelt. En dit alles leidt tot hogere omzetten.
  • Wel of geen partners mee tijdens de incentivereis?
    Uiteraard is de keuze aan u. De partners vormen vaak het veilige thuisfront. Ze werken bij veel bedrijven indirect mee aan de omzet. U kunt de partners, door hen mee te nemen, bedanken voor hun inzet en support in tijden van overwerken en drukte op kantoor. Een bijkomstig voordeel is dat de deelnemers elkaars partners kunnen leren kennen. Dit versterkt de onderlinge banden.
  • Een incentivereis kan ik zelf ook wel regelen?
    Natuurlijk kunt u op internet veel vinden… echter wij hebben betrouwbare contacten in binnen- en buitenland. Dit is erg belangrijk, want u wilt uiteraard dat de reis in één keer goed gaat. Door onze kennis van de diverse bestemmingen en omdat wij vaker met het bijltje hebben gehakt, weten wij waar de valkuilen liggen. Wij maken een draaiboek waarin wij rekening houden met diverse kleine details. Tijdens onze reizen lopen de programmaonderdelen naadloos in elkaar over… hierover is door ons uitvoerig nagedacht. Het valt de deelnemers pas op dat de details ontbreken, als ze er niet zijn. De puntjes op de i maken het verschil tussen een gewone reis en een onvergetelijke incentive. Wenst u het toch zelf te organiseren? Bedenk dan dat er intern ook kosten aan verbonden zijn, er zal bijvoorbeeld iemand vrijgehouden moeten worden om alles uit te zoeken en te regelen, en de ervaring leert dat hier altijd veel meer tijd in gaat zitten dan gedacht.
  • Is een incentive duur?
    Het is zo duur als u het zelf wenst te maken. De sky is the limit, maar we kunnen uiteraard ook een leuke incentive net over de grens verzorgen. Uiteindelijk betaalt het zich altijd terug, doordat uw medewerkers loyaal worden aan uw bedrijf en elkaar beter leren kennen, wat weer zorgt voor een betere werksfeer etc. etc.
bottom of page